SOŠky na lyžáku

Studentky tříd 1.S až 3.S oboru sociální činnost se účastnili v termínu 13. – 18. února 2022 lyžařského kurzu v Janově nad Nisou. Kurz začal za nádherného slunečného počasí a výborných sněhových podmínek. Již v pondělí všichni zvládli výlet po hřebeni Jizerských hor na chatu a rozhlednu Královka.

Kurz jsme si hned od začátku užívali a doufáme, že příznivé počasí nám vydrží do konce pobytu, abychom se zdokonalili v běžeckém i sjezdovém lyžování.

Skol!

Jak pokračuje lyžák SOŠ – úterý (2)

Další den na lyžařském kurzu si i nadále užíváme, je krásný den bez deště, a tak nezahálíme. V dopoledních hodinách odcházíme na běžky a po skvěle upravené trati se dostáváme do Bedřichova, kde se jezdí známá Jizerská padesátka. Velmi pěknou a ničím nenarušenou stopou jsme poté dojeli na Šámalovu chatu, kde jsme využili zdejší restauraci a občerstvili se za účelem posílení svých sil před další cestou. Ta vedla k jezeru Blatný rybník. Po lyžařské magistrále jsme se následně dostali k chatě Královka a sjeli si cestou dolů do Hrabětic ke kapličce. Sundali jsme běžky a pochutnali si na velmi dobrém obědě, na který jsme se po náročném dni těšili.

V odpoledních hodinách jsme posbírali zbytky svých sil a vyrazili na pěší výlet k místní vodní nádrži Josefův Důl. Cestu jsme si zpestřili koulovanou a děláním andílků ve sněhu. Náramně jsme si tento den všichni užili a doufáme, že i v dalších dnech nám bude přát počasí a zbytek kurzu si užijeme, jak jen to půjde.

Katka

Lyžák SOŠ v Janově nad Nisou – středa (3)

Lyžařský kurz se nám krátí, jsme již v půlce a všem to utíká velmi rychle. Dneska byl první den, kdy počasí nebylo příliš příznivé, ale i přesto  jsme se vydařil.

Po snídani jsme rozdělili do dvou skupin, přičemž jedna šla na svah, a druhá se vydala prozkoumat okolí. Pěší skupina prošla město Janov nad Nisou včetně kostela sv. Jana Křtitele a mnoho dalších zajímavých míst. Skupina, která mířila s dobrou náladou na svah, měla zajištěnou permanentku na čtyři hodiny jízdy. Svah Severák jih byl skoro prázdný, všichni jsme měli dostatek prostoru pro své jízdy, jak na lyžích, tak na snowboardu.

V půl třetí jsme se všichni sešli na chatě a zamířili rovnou na oběd. Kvůli dešti jsme po zbytek dne zůstali na chatě, relaxovali a užívali si společné chvilky. Po večeři jsme byli rozděleni do čtyř skupin, které měly prezentovat správně a špatně oblečeného sjezdaře a běžkaře. Pro nás děvčata to byla velmi zábavná aktivita – módní přehlídka lyžařů a běžkařů.

V závěru dne jsme byli odměněni za své celodenní sjezdové výkony. Večer jsme hráli karetní hry, které jsme si užili i s otužováním ve sněhu.

Doufáme, že zbylá část kurzu uteče pomaleji a počasí nám bude přát více než dnes odpoledne.

Katka

Program lyžáku SOŠ ani počasí nezkazí – čtvrtek (4)

Lyžařský kurz se chýlí ke konci a máme tu poslední den před námi. Ráno se naše plány kvůli velmi špatnému počasí (vichr a déšť) zcela změnily. Naneštěstí nešel ani elektrický proud. Při dopoledním programu jsme hráli různé společenské hry.

Kolem poledne se počasí mírně zlepšilo a vydali jsme se na běžecký areál, kde jsme všichni absolvovali závod na běžkách. I za velmi těžkých povětrnostních podmínek jsme to zvládli s krásnými časy.

Po obědu, ke kterému servírovali hranolky s kečupem, jsme strávili čas na kopci. Jezdili na pytlích a koulovali se. Zcela mokré jsme se vrátili do chaty, avšak to stálo za to.

Večerní program obsahoval vyhlášení vítězů dnešního běžeckého závodu. Následovala volná zábava, v rámci které jsme si zopakovali kroky z tanečních (jive, cha-cha, polka, mazurka,…).  Nechyběla ani klasická diskotéka s moderní hudbou, zpěvem, tancem i smíchem.

Za všechny mohu říct, že jsme si nakonec celý den skvěle užili.

Katka

Závěrečný den – pátek (5)

Máme tu zcela poslední den našeho lyžařského kurzu. Tento den byl určen především k balení zavazadel a vyklizení pokojů. Pro odvážlivce byla na programu ještě pěší procházka nebo výlet na běžkách na přehradní hráz vodní nádrže Josefův Důl. Po půl jedné přijel autobus, všechny věci jsme naložili a vyrazili na cestu směr Hořice.

Všichni jsme se z lyžařského kurzu vrátili v pořádku, nikomu se naštěstí nic nestalo a všichni budeme na tento pobyt na horách dlouho vzpomínat.